Meny Stäng

KÖPVILLKOR

Vi på Puppelina Shoes & Bags / shoestore-sthlm.se (Skobutiken i Stockholm AB, 556756-1120) följer självklart Distansavtalslagen som du finner på www.konsumentverket.se, samt GDPR.

Så här handlar du

Tryck på bilden av skorna du är intresserad för att granska produkten närmare. Välj storlek och lägg den i varukorgen.
Du avslutar ditt köp genom att välja ”Till kassan” längst uppe till höger. Först visas er varukorg, då du är nöjd med den trycker du på ”fortsätt till kassan” varefter du får välja om du vill slutföra köpet som gäst eller med ett registrerat konto. Alla våra priser är i svenska kronor och inkluderar 25% moms. Observera att vi inte kan leverera flera olika storlekar av samma modell för utprovning. Vi levererar inom Sverige och det är fri frakt. Eventuella returer står du själv för.

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Hantering av personuppgifter

Personuppgiftsansvarig är Skobutiken i Stockholm AB, 556756-1120. I enlighet med GDPR – EU:s dataskyddsförordning krävs ditt godkännande för att samla in uppgifter om dig när du registrerar dig / handlar på shoestore-sthlm.se.

Uppgifterna samlas in och behandlas i syfte att hantera de åtaganden vi har gentemot dig som kund. Vi samlar in uppgifterna för att säkerställa och fullfölja det avtal vi har oss emellan, samt att följa upp kundrelationen.

Vi registrerar och lagrar information i våra kundregister i form av namn, eventuellt företagsnamn, e-post, adress och telefon samt information om din order. Uppgifterna lagras inte längre än nödvändigt och vi säljer inte vidare dina kontaktuppgifter.

Vi samlar endast in personuppgifter som du själv lämnar till oss när du fyller i formulär på vår webbplats, skickar e-post till oss, beställer varor eller liknande och då du själv valt att lämna informationen till oss.

Genom att registrera dig / handla på shoestore-sthlm.se godkänner du att vi lagrar dina uppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund.

Du som kund har rätt att kontrollera vilken information vi lagrat om dig. Du har även rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

Slutsålda varor

Vi reserverar oss för eventuellt felaktiga lagersaldon. I sådant fall kontaktar vi dig omgående. Vi beklagar självklart detta och hoppas du i ett eventuellt sådant fall hittar en likvärdig artikel.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Observera att skorna skall returneras i originalkartong och med allt emballage och märkning. Se Returer nedan för mera information.

Leveranser – Leveranstid

Varorna skickas med PostNord normalt inom 1-2 dagar till ditt närmaste utlämningsställe. Försändelsen är spårbar och du får kontinuerlig uppdatering via SMS eller mail om status på din order.

Returer

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Observera att skorna skall returneras i originalkartong. Kontakta vår kundtjänst för returnummer.

Retur

Vänligen observera att du måste kontakta vår kundtjänst för ett returnummer, utan detta kan vi inte godkänna returen. Returfrakten får du bekosta själv. Det finns entydiga erfarenheter på att fria returer inbjuder till och triggar ett kundbeteende som är ohållbart för miljön, och det vill vi på Puppelina ( Skobutiken i Stockholm AB) inte bidra till.

Återbetalning av köp sker till ditt konto. Returfraktavgift återbetalas inte.
Kontakta oss innan du gör en retur. Bifogat din order följer ett returformulär som ska fyllas i och bifogas vid returen.

Reklamation

Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.